Missie in cascade brengen

In het High Impact Program spreken we uiteraard over de missie van het bedrijf en hoe jij als leidinggevende hiermee omgaat. Want jij bent de ambassadeur van je bedrijf en het is jouw taak om je mensen te stimuleren, te motiveren om bij te dragen aan deze missie. Het valt me telkens op hoe moeilijk het is voor vele leidinggevenden om die missie in cascade naar beneden te krijgen.

Ze botsen tegen de abstracte woorden, ze moeten zelf gaan informeren omdat ze de missie niet kennen, ze krijgen het niet uitgelegd aan de medewerkers wat dat nu concreet in de praktijk betekent. Eerlijk? Ik schrik ik er niet van. Zo vaak is de missie zo abstract beschreven dat je wel drie keer moet lezen alvorens je begrijpt wat ermee wordt bedoeld.

Storytelling over het bedrijf

Hoe zou het zijn mocht jij als leidinggevende op een inspirerende manier het verhaal kunnen vertellen rond het ontstaan van de activiteiten van het bedrijf. En wat als jij kon aangeven waarom men destijds voor deze activiteiten koos. Maak daar toch een boeiend verhaal van. Maak er een story telling van zodat mensen worden meegenomen in het verhaal. Zorg dat ze goesting krijgen om mee op de kar te springen, zodat ze fier zijn om mee te werken aan deze missie. Keep it stupid simpel (Kiss)

Kruip niet in je hoofd wanneer je de vertaling van de missie brengt. Nee, ga voelen en breng je verhaal. Medewerkers gaan zich op die manier veel meer verbonden en betrokken voelen. En daar draait het toch om. It’s all about connection!

Mijn missie is om échte, bewuste leiders in hun kracht te zetten zodat ze hun volledig potentieel kunnen inzetten, hoofd en hart op één lijn. Op die manier zijn ze veel meer verbonden met de bedrijfsstrategie én tegelijkertijd met hun medewerkers en met zichzelf. Resultaat en impact verzekerd!

Wil je hier graag vrijblijvend een gesprek rond voeren? Vul hieronder het formulier in.

Ja, ik wil graag een gratis en vrijblijvend inspiratiegesprek!

Kennismakingsgesprek (bedrijven)
HR of leidinggevende
HR of leidinggevende

WAAR STA IK VOOR …

Ik zet leidinggevenden in hun kracht door ze te verbinden met hun ware zelf én met de bedrijfsstrategie.
Verbinden van hoofd en hart.